El Sàhara Occidental Ocupat
El territori del Sàhara Occidental està situat a la part nord-occidental del continent Africà, just enfront de les Illes Canàries, i fent frontera amb Marroc, Algèria i Mauritània.
Les altes temperatures i el baix índex de pluges no permeten el conreu a gran part del territori, a excepció de la part nord del país. Les úniques pastures de la regió les fan pastors nòmades. Els principals ingressos provenen del tractament de fosfats de les mines de Bucraa i la pesca que es realitza al llarg de la costa.
Aquestes dificultats geogràfiques fan que la població es concentri a la regió costanera i al nord, on hi ha la capital: El Aaiún. Però gran part dels sahrauís viuen als camps de refugiats situats a Algèria, com a resultat de l’èxode de 1975 , després que el Marroc ocupés el territori i forcés la marxa de més de 160.000 sahrauís.
La maledicció dels recursos
Els territoris ocupats del Sàhara Occidental tenen un dels dipòsits de fosfats més grans del món i, probablement, la línia de costa d'Àfrica amb més recursos pesquers, a més de considerables reserves de petroli i gas al llarg de la costa. El valor dels recursos naturals ha estat sempre el motiu principal que s'amaga darrere de l'ocupació del Sàhara Occidental per part del Marroc. Article de WRSW .
